wtorek, 6 października 2020

Jak działa pamięć?

Na lekcjach języka angielskiego ciągle powtarzamy poznawane słówka. Czasami może się to wydawać nudne, ale to ma swój cel. Jaki? Aby lepiej zapamiętać. 

Jak to się w takim razie dzieje, że zapamiętujemy słowa i inne informacje? Dzisiaj pobawiliśmy się ... w mózg. Dzieci zamieniły się w neurony, a włóczka w aksony. Uczniowie rzucali do siebie włóczkę wypowiadając angielskie słowa oznaczające przybory szkolne. Przy wypowiadaniu słowa tworzył się nowy akson, czyli połączenie między neuronami (komórkami w mózgu). Przy pojedynczym wypowiedzeniu akson był cienki, łatwo go było zerwać. Jednak kiedy Marta i Natalka kilkakrotnie wypowiadały te same słowa, rzucana za każdym razem włóczka stała się dość grubą linką. Nie dałoby sie jej zerwać rękoma. Oznacza to, że akson obrósł mieliną, stał sie trwalszy, a informacja nim przepływająca została zapamiętana. 

W ten sposób dzieci poznały mechanizm zapamiętywania (pani oszczędziła im trudnych nazw części mózgu, mogą sobie poczytać na blogu 😉).











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz