Dziś na lekcji ważyliśmy produkty. Zastanawialiśmy się, czy wszystko, co duże musi być ciężkie. Otóż uczniowie stwierdzili, że nie, bo przecież balon jest lekki.
Ważyliśmy w grupach 1kg marchewek, 1kg ziemniaków, 1kg jabłek, 1 kg mandarynek. Następnie policzyliśmy ile sztuk poszczególnych owoców, warzyw mieści się w 1 kg. Musieliśmy obrać jedną mandarynkę ze skórki, aby wyszedł nam 1kg.
Następnie zapytałam uczniów, czy marchewka po pokrojeniu waży tyle samo co w całości. I tu zdania były podzielone. Padły nawet stwierdzenia, że marchewka pokrojona waży mniej. Musieliśmy przekonać się, jak jest naprawdę. Zważyliśmy najpierw marchewkę w całości, a później pokrojoną. Okazało się, że waga jest taka sama!
A na koniec chcieliśmy się przekonać czy rzeczywiście 1 kg marchewki waży tyle samo, co 1kg jabłek lub 1 kg ziemniaków. Stworzyliśmy własną wagę z wieszaka i reklamówek.
Scenariusz lekcji: Czy wszystko da się zważyć i zmierzyć? Projekt Uniwersytetu
Dzieci, który jest realizowany w klasie 1c: Mali matematycy. Gdzie kryje się
matematyka?
Bardzo ciekawe zajęcia! My niestety nie mamy wagi szalkowej, więc używaliśmy wagi kuchennej, ale też porównywaliśmy wage torebki mąki i niemal tej samej wielkości torebki płatków owsianych,a potem różne owoce i warzywa
OdpowiedzUsuńŚwietny pomysł, pobudzający logiczne myślenie i aktywność.
OdpowiedzUsuńTo była fajna lekcja- Jan T.
OdpowiedzUsuńDziękuję Janie, fajna lekcja jest zawsze z Wami :-)
OdpowiedzUsuń