lutego 19, 2021

Ważymy produkty

 Dziś na lekcji ważyliśmy produkty. Zastanawialiśmy się, czy wszystko, co duże musi być ciężkie. Otóż uczniowie stwierdzili, że nie, bo przecież balon jest lekki.

Ważyliśmy w grupach 1kg marchewek, 1kg ziemniaków, 1kg jabłek, 1 kg mandarynek. Następnie policzyliśmy ile sztuk poszczególnych owoców, warzyw mieści się w 1 kg. Musieliśmy obrać jedną mandarynkę ze skórki, aby wyszedł nam 1kg.











 Następnie zapytałam uczniów, czy marchewka po pokrojeniu waży tyle samo co w całości. I tu zdania były podzielone. Padły nawet stwierdzenia, że marchewka pokrojona waży mniej. Musieliśmy przekonać się, jak jest naprawdę. Zważyliśmy najpierw marchewkę w całości, a później pokrojoną. Okazało się, że waga jest taka sama!


A na koniec chcieliśmy się przekonać czy rzeczywiście 1 kg marchewki waży tyle samo, co 1kg jabłek lub 1 kg ziemniaków. Stworzyliśmy własną wagę z wieszaka i reklamówek.

                                            






Scenariusz lekcji: Czy wszystko da się zważyć i zmierzyć? Projekt Uniwersytetu Dzieci, który jest realizowany w klasie 1c: Mali matematycy. Gdzie kryje się matematyka?


4 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe zajęcia! My niestety nie mamy wagi szalkowej, więc używaliśmy wagi kuchennej, ale też porównywaliśmy wage torebki mąki i niemal tej samej wielkości torebki płatków owsianych,a potem różne owoce i warzywa

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł, pobudzający logiczne myślenie i aktywność.

    OdpowiedzUsuń
  3. To była fajna lekcja- Jan T.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Janie, fajna lekcja jest zawsze z Wami :-)

    OdpowiedzUsuń