Rozmawiamy aktualnie o przyrodzie. Słowo "PRZYRODA" jest bardzo pojemne, o czym kilka dni temu przekonaliśmy się robiąc chmury wyrazowe w aplikacji WordArt
Oprócz niedźwiedzia brunatnego, przyjrzeliśmy się dla porównania niedźwiedziowi polarnemu. Kiedy podsuwałam moim uczniom kolejną książkę, z której mogliby się czegoś dowiedzieć-usłyszałam:
-Teraz nie mogę, bo tu mam właśnie bardzo ciekawe informacje.
I co jakiś czas pojawiało się:
-Ale to jest ciekawe.
-O, to jest wiadomość- tego to Pani na pewno nie wie.
-No tym to Was zaskoczymy.
I rzeczywiście każdemu zespołowi udało się. Nigdy nie przypuszczałam, że futro niedźwiedzia polarnego jest przezroczyste a pod spodem czarne. Dlaczego? Uczniowie powiązali to z właściwością koloru czarnego, z tym co wiedzą o kozicach. I udało się!
A o niedźwiedziu brunatnym ile to wspaniałych wiadomości ! Porównaliśmy też obydwa niedźwiedzie ze sobą, a co najważniejsze na podstawie zebranych przez wszystkich informacji udało nam się wspólnie odpowiedzieć na postawione przez nas pytanie.
A już jutro zastanowimy się skąd wiadomo kiedy drzewo staje się dorosłe.
Zastanawialiśmy się też nad prawdziwością informacji- czy rzeczywiście ma 10 cm długości? To wymusiło w nas dyskusję na temat krytycznego myślenia i przyjmowania wszystkich informacji jako prawdziwych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz