marca 28, 2022

Liczebniki

Nauka przez ruch jest efektywną nauką.

Dziś każdy otrzymał kartkę, z której miał zrobić samolot. Nie było to łatwe, ale z pomocą innych każdemu się udało. Instrukcję samolotu pokazywał nam krok po kroku Michał. Kiedy już samoloty były gotowe nie mogło zabraknąć zabawy, czyli puszczania samolotów. 


Po kilku lotach, każdy miał za zadanie wziąć jeden z nich i odczytać pytanie, jakie każdy samolot w sobie krył. A brzmiały one tak:



-Ile drewnianych drzwi jest na parterze naszej szkoły?

-Które jest auto, licząc od prawej strony na szkolnym parkingu o numerze rejestracyjnym KTT....?

-Ile jest okien od strony południowej szkoły?

-Ile jest okien od strony północnej szkoły?

-Które auto, licząc od lewej strony to auto p. Anity?

-Ile jest pucharów w gablotach na górnym korytarzu szkoły?

No i ruszyliśmy w teren by to sprawdzić.









Kiedy wszystko było już jasne, uczniowie porównali swoje pytania i odpowiedzi. Wybraliśmy z pytań te wyrazy, które są kluczowe by na nie móc odpowiedzieć: które, ile? Powiedziałam im, że właśnie poznali liczebniki. Mając już dostateczną ilość informacji sami zdefiniowali pojęcie LICZEBNIK. 

Dodatkowo obliczyliśmy ile wszystkich okien znajduje się w naszej szkole od strony północnej i południowej. Porównaliśmy, o ile więcej jest okien od strony południowej. Zastanowiliśmy się też dlaczego z tej strony jest więcej okien.

Kiedy dowiedzieli się, że będzie zadanie domowe-kręcili nosem. Każdy mógł sobie oderwać jedno pytanie z białej kartki (pomysł p. Moniki Czerkas) i jedno z zielonej, na której były "pytania z kosmosu". Kiedy już przeczytali, zaczęły się pojawiać pytania: a czy mogę sobie wziąć jeszcze jedno pytanie?

Niektórzy podekscytowani, zwłaszcza pytaniami  z kosmosu zamiast pakować się do domu- zaczęli rozwiązywać zadania.




A oto lista naszych pytań:

"zwyczajne" pytania:

pytania z kosmosu



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz