Najpierw w grupach wypisywaliśmy na karteczkach środki transportu, a następnie grupowaliśmy transportery według kategorii ustalonych wspólnie w grupie.
Następnie uczniowie losowali środek transportu i rysowali
Wyobraźmy sobie taką maszynę, która może łączyć, usuwać, dodawać, zmieniać elementy...
Zabawa ta według autorek scenariusza bazuje na technice twórczego myślenia SCAMPER, która została wymyślona przez Boba Eberle’a. Technika ta ułatwia modyfikację pomysłów oraz tworzenie nowych na podstawie już istniejących. Jej nazwa jest akronimem czasowników modyfikujących użytych w technice: S (Substitute) - zastąp, C (Combine) - połącz, A (Adapt) - dostosuj, M (Modify) - modyfikuj, P (Put to Another Use) - wykorzystaj w innym celu, E (Eliminate) - wyeliminuj, R (Reverse) – odwróć. (A.Gajda, D.Jankowska)
Uczniowie dobierają się w pary i każda para miała do dyspozycji swoje transportery, które wylosowali oraz maszynę, dzięki której mogli zmieniać elementy. Zadaniem uczniów było stworzenie, nowego, oryginalnego transportera. Na koniec układali nazwę dla swojego transportera.
Ale czy ten Wynalazek jest już nasz? Uczniowie na podstawie komiksu dowiedzieli się co to jest patent. Na koniec wyobraziliśmy sobie, że jesteśmy w Urzędzie Patentowym i uczniowie przedstawiali swoje wynalazki transportery. Mieli za zadanie przekonać nas, że ich wynalazek jest użyteczny i oryginalny. Wszyscy otrzymali certyfikat i ich wynalazek został opatentowany :-)
Podsumowując zajęcia, przeczytaliśmy fragment historii słynnego konstruktora łodzi podwodnej - Stefana Drzewieckiego.
WARTO DO KOŃCA WIERZYĆ W SWOJE MARZENIA I NIE PODDAWAĆ SIĘ!!!
(Zajęcia według scenariusza z programu Kompas Kreatywności
A.Gajdy oraz D.Jankowskiej)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz