września 06, 2024

Z uważnością i krytycznym myśleniem w tle

Zajęcia plastyczne. Cel zajęć: umiejętność zagospodarowania przestrzeni na kartce. Nie jest to sprawa łatwa. Zajęcia połączone zostały z krytycznym myśleniem oraz z uważnością. Początkiem naszych zajęć była baśń "Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków". PO jej wysłuchaniu przyjrzeliśmy się jej treści uruchamiając krytyczne myślenie. Zastanawialiśmy się co mogło być w tej baśni prawdziwe a co absolutnie nie mogło mieć miejsca. 

Informacjami prawdziwymi mogło być to, że:

1. Istniała zła macocha (choć i dobre też się w życiu zdarzają, o czym poinformowała jedna z uczennic, która zna taki przypadek).

2. Jabłko było zatrute.

Przy okazji rozmawialiśmy o przyjmowaniu upominków od nieznajomych- słodyczy i innych prezentów. Pod dyskusję poddaliśmy to, od kogo każdy wziąłby coś a od kogo absolutnie nie i dlaczego.


Fałszywymi informacjami wg uczennic i uczniów było:

1. Śnieżka po zjedzeniu zatrutego jabłka nie zmarła tylko zasnęła na 100 lat.

Choć uznaliśmy, że da się uratować człowieka po zjedzeniu czegoś zatrutego, ale nie jest to nigdy pewne.

2. Macocha zamieniła się w ropuchę. 

3.  Śnieżka po pocałunku księcia- obudziła się.

Nasze notatki wyglądały tak:




No a potem każdy dostał jabłko- smaczne, soczyste i naprawdę EKO! Tak też mówili Ci, którzy je jedli. 


Miał sobie wyobrazić, że jest to to samo jabłko, które Śnieżka dostała od złej macochy. I rzeczywiście, po zjedzeniu ostatniego kęsa każdy zapadł w sen na 100 lat :) A podczas 100 lat to może przyśnić się wiele. 


Co konkretnie? Tego dowiedzieliśmy się kiedy każdy się już obudził. Były to sny miłe, ale i straszne. Kolorowe i czarno-białe. Zobaczcie sami.






Kiedy na koniec każdy opowiadał o swoim narysowanym śnie, wróciliśmy do początku, czyli celu głównego naszych zajęć plastycznych- zagospodarowanie przestrzeni na kartce. A przy okazji udało nam się odnieść do tego, co w dzisiejszym świecie ważne- krytycznego myślenia i uważności. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz