marca 11, 2025

Jak się nie nabrać! Czyli o sile reklamy!

Rozmawiając o biegunach-północnym i południowym, poznawaliśmy sekrety reklamy i jej ukryte mechanizmy manipulacji.

Na samym początku rozmawialiśmy o różnych sztuczkach reklamowych: autorytet, konkretna data, chwytliwe hasło, zaskoczenie, kolory, ograniczony czas promocji, humor, promocja. Każdy z tych elementów może wpłynąć na nasze decyzje. 




Oglądając przykładowe reklamy zastanawialiśmy się jakie triki zostały wykorzystane w konkretnej reklamie. Podczas oglądania reklamy proszku do prania, uczniowie stwierdzili, że nie jest możliwe, by w rzeczywistości koszulki po treningu można było tak doprać. Mówili o swoich doświadczeniach, stwierdzając, że reklama nie mówi do końca prawdy. Podawali też inne przykłady reklam.


Drugoklasiści zwrócili uwagę co takiego sprawia, że reklama nas przekonuje. Sami doszli do wniosku, że to kiedy zaskakuje, jest zabawna.


Oglądając lub słuchając reklam na co dzień uczniowie sami zauważyli, że niektóre sieci sklepów spożywczych są nieuczciwe i krytykują inne sklepy w reklamie. Stanowczo się im to nie spodobało. 


Następnie stworzyliśmy małe grupowe projekty. Warszawa przygotowała reklamę wyjazdu na Arktykę, a Gliczarów  Górny- na Antarktydę. Spotkaliśmy się online, aby zaprezentować swoje prace i odgadnąć, jakie triki marketingowe wykorzystali nasi rówieśnicy. Wcześniej każdy zespół zaplanował swoją pracę  i przygotował sobie w aplikacji Canva materiały, które wykorzysta w  swojej reklamie.



Efekt? Jesteśmy teraz o wiele bardziej świadomi, jak działają reklamy. Nikt nas już tak łatwo nie nabierze!

Reklamy Warszawy







Reklamy Gliczarowa










I wreszcie przyszedł czas na nasze długo oczekiwane wspólne spotkanie

Każdy zespół prezentował swoje reklamy, a pozostałe osoby zastanawiały się jakie triki wykorzystał w swojej reklamie dany zespół.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz