kwietnia 15, 2025

Zagadki Królowej Myszy


Kolejna przygoda z książką za nami. Tym razem kl. 2 C z Warszawy i kl. 2 z Gliczarowa Górnego wspólnie rozmawiała o przeczytanej przez każdego książce Marty Guzowskiej "Zagadki Królowej Myszy". 

Rozpoczęliśmy przyjrzeniu się bohaterom. Zastanawialiśmy się jakie cechy miała każda z postaci. W ten sposób utrwaliliśmy pojęcie "przymiotnik".



Podczas zajęć informatycznych tworzyliśmy w parach portrety pamięciowe podejrzanych o kradzież obrazu osób.








Na podstawie prezentacji, poznaliśmy życie i twórczość Olgi Boznańskiej, bo to kradzieży Jej obrazu dotyczy książka.




Każdy wykonał własną notatkę graficzną o malarce.






Rozpoczęliśmy także naukę pisania recenzji książki. Najpierw wspólnie napisaliśmy recenzję książki "Zagadki Królowej Myszy"





Wszystko po to, by później samodzielnie spróbować napisać recenzję wybranej przez siebie książki. 





Nasze klasy wspólnie przygotowały sobie wyzwania. Nagraliśmy zagadki głosowe polegające na opisie wybranych przez nas obrazów. W ten sposób przekonaliśmy się jak ważny jest szczegółowy opis tego co widzimy. 
Podobnym ćwiczeniem było czytanie tekstu dotyczącego jednego z obrazów Olgi Boznańskiej.
Doskonaliliśmy przy tym także technikę czytania ze zrozumieniem, percepcję wzrokową.


Na podstawie tego tekstu próbowaliśmy samodzielnie narysować ten obraz

Chodziło o obraz " W oranżerii"



Główni bohaterowie książki Anka, Piotrek, Jagna, próbują rozwiązać zagadkę zaginięcia obrazu "Dziewczynka z chryzantemami" Olgi Boznańskiej. Na miejsce zdarzenia przyjechała policja. zastanawialiśmy się, w jaki sposób policja prowadzi śledztwo. Uczennice i uczniowie zauważyli, ze jednym ze sposobów jest badanie odcisków palców. Część osób twierdziła, że ma jednakowe odciski placów. Dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się z bliska liniom papilarnym prawego i lewego kciuka oraz porównać je z liniami papilarnymi koleżanek i kolegów  z klasy. I nikt nie znalazł dwóch identycznych odcisków linii papilarnych!

Praca z książką była też okazją do zapoznania się z tym co to takiego jest spójnik w zdaniu i jak go używać. Początkowo wspólnie łączyliśmy 2 zdania wybranym spójnikiem, a po serii ćwiczeń, każdy próbował samodzielnie dopisywać dalszą część zdania z użyciem wybranego przez siebie  spójnika. 






Klasa 2 z Gliczarowa Górnego otrzymała od kl. 2 C z Warszawy wyzwanie- na podstawie fragmentu obrazu Olgi Boznańskiej każdy miał dorysować brakujący fragment obrazu.










Nie przyszło nam do głowy, że jest to fragment kanapy tego oto obrazu!




"Zagadki Królowej Myszy" to książka, którą naprawdę każdy przeczytał  z przyjemnością. Była też pretekstem do rozmowy o malarstwie Olgi Boznańskiej. Bardzo polecamy.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz