maja 17, 2024

Zentangle i schetnotki

Od dziś w swoich gładkich zeszytach uczymy się schetnotek. Naszym góru jest Mateusz Łysek- nauczyciel historii i WOSU-u, ale zdolny z niego rysownik!!!

Dziś rozmawialiśmy o powodziach i tsunami w ramach projektu The ring of fire i na koniec dnia rysowaliśmy tsunami, wykorzystując wzory zentangle.

Ale była cisza w klasie!

maja 14, 2024

Ortograficznie

Wczoraj podczas zajęć komputerowych utrwalaliśmy wspólnie z kl.2 pisownię wyrazów z "ó" niewymiennym tworząc chmury wyrazowe. Korzystaliśmy z aplikacji WordArt. Link do niej  znajdziecie TUTAJ

maja 12, 2024

Kompas Kreatywności Polska

W tym roku realizujemy pilotażowy program Kompas kreatywności Polska, we współpracy z Zakładem Psychopedagogiki Kreatywności Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Program zakłada cykl zajęć ukazujących wybrane miasta w Polsce (niekoniecznie oczywiste). Przyglądamy się w nich ciekawym, nieoczywistym, mało znanym miejscom. Wszystko w oparciu o rozwijanie dziecięcej wyobraźni, z nastawieniem na współpracę. I tak:

-na Podhalu przyglądaliśmy się halnemu wiatrowi i tworzyliśmy rozchmulusy,

-tłumaczyliśmy piosenkę znaną z Festiwalu Piosenki w Opolu "Chłopak z gitarą" na "język migowy",

- projektowaliśmy kombinezony narciarskie na wielkanocny konkurs jaki ma miejsce w schronisku na Kalatówkach w Zakopanem "O wielkanocne jajo",

-w Poznaniu projektowaliśmy zegary,

- w Krakowie projektowaliśmy pomnik psa Dżoka

- zaglądając do Łodzi projektowaliśmy ławeczki z osobami, z którymi chcielibyśmy się spotkać,

-na Podhalu przyglądaliśmy się nazwom szczytów projektowaliśmy poszczególne szczyty i polany takie jak Gęsia Szyja, Hala Gąsienicowa, czy też Psia trawka

Tym razem przyglądaliśmy się Inowrocławskim Solankom i przygotowywaliśmy kąpiele lecznicze.

To jeszcze nie koniec naszej przygody z Kompasem Kreatywności. Zanim jednak program trafi do wielu szkół w całej Polsce, najpierw przetestujemy sami pozostałe scenariusze i nanosząc na nie poprawki. w tych działaniach towarzyszy nam kl.2.

Nie tak dawno, ogólnopolski Kompas Kreatywności dotyczący wybranych na świecie Państw, realizowała kl. 3.

maja 08, 2024

Dzień eksperymentów i doświadczeń

Dziś dzień eksperymentów i doświadczeń w naszej szkole. Każda klasa przygotowywała pokaz eksperymentu, wyjaśniając dlaczego tak właśnie się dzieje. My pokazywaliśmy dlaczego balon unosi się w powietrze. Odwiedziła nas także Maria Skłodowska-Cure.

Oj działo się!

maja 08, 2024

Kierunek Kraków

Wczoraj, tj. 7 maja, wspólnie z kl. 2  wybraliśmy się na wycieczkę do Krakowa. Wystartowaliśmy o 7 rano ze stacji PKP w Poroninie. Dla większości była to pierwsza w  życiu podróż pociągiem.

Niewiele mniej pozytywnych emocji, co jazda pociągiem, wzbudziło podróżowanie tramwajem. Nim dotarliśmy do fantastycznego miejsca jakim jest

Atrakcje czekały na nas już za samą bramą.

A potem to już moc atrakcji, wyjaśniających nam prawa fizyki.

Sadząc po zdjęciach (choć nie tylko), równie dobrze bawiły się Mamy :)

Braliśmy też udział w warsztatach "Dziecinne proste eksperymenty", które może każdy wykonać w domu. Dowiedzieliśmy się dlaczego tak a nie inaczej się dzieje.

Był też tor saneczkowy i plac zabaw oraz labirynt.

Potem spacer po Rynku w Krakowie i dalsze atrakcje.

Zanim jednak przyszła pora na nie, wybraliśmy się do restauracji Mama Mia, gdzie podają pyszną pizzę. Znajduje się ona w pobliżu Rynku. Link znajdziesz TUTAJ

Potem mamy biorące udział w wycieczce wybrały się w wspólną kawę, natomiast my- do kina na film.

Nie tak dawno braliśmy udział w zajęciach "Kraków. O psiej wierności" -jako jednych z cyklu zajęć pilotażowego ogólnopolskiego programu "Kompas kreatywności. Polska". Dzięki nim dowiedzieliśmy się o psie Dżoku, którego pomnik znajduje się w okolicach Wawelu. W zespołach, projektowaliśmy dla niego pomnik.

Będąc w Krakowie, nie mogliśmy do niego nie pójść.

Odwiedziliśmy także Smoka wawelskiego.

Na koniec szybka wizyta na Zamku Królewskim na Wawelu (jeszcze tam wrócimy).

W ciągu naszej wycieczki, nie mogło zabraknąć czasu na lody i zakup pamiątek.

Dzień minął nam bardzo szybko a moc atrakcji, jak i ich intensywność sprawiła, że większość osób drogę powrotną autobusem kursowym przespała. Niektórych nie można było dobudzić  i wydawało się, że pojadą do Zakopanego :) Na przystanku autobusowym czekali na wszystkich rodzice. Wróciliśmy do domu o godzinie 22:00.