Całkiem niedawno wszystkie nasze 3 klasy zakończyły projekt eTwinning „Symbole narodowe”. Oprócz naszych 3 klas, wzięło w nim udział 17 innych z różnych zakątków Polski.
Jego punktem wyjścia było uczczenie rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości w nieco inny niż dotąd sposób. Celem naszego projektu było wspólne stworzenie przez wszystkich własnego państwa, by uczniowie sami zwizualizowali sobie, w jaki sposób powstaje państwo, jakie ma elementy składniowym państwa i państwowości. Zwieńczeniem naszej wspólnej pracy i efektem końcowym było powstanie nowego państwa o nazwie AKSLOP z własną tożsamością: symbolami narodowymi, historią, językiem, mapą, tradycjami, walutą, potrawami, strojami narodowymi, mieszkańcami, tańcami.
Współpraca pomiędzy szkołami okazała się cennym doświadczeniem. To był także czas na budowanie postaw patriotycznych uczniów, jak i budowanie szacunku do własnego państwa oraz jego symboli. Uczestnicy projektu poznali strukturę powstawania państwa. Było to doskonałe pole do rozwijania kreatywności , wyobraźni, współpracy z innymi szkołami. Wspólne decydowanie o kształcie naszego państwa zmuszało do szukania kompromisów i wspólnego podejmowania decyzji. Wyrabiało poczucia sprawstwa. Uczniowie doskonalili umiejętność swobodnego wyrażania własnych myśli w różny sposób (poprzez mowę, taniec, działalność plastyczną….). Projekt eTwinning doskonale wpisał się w realizacje podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej , m.in. poprzez rozwijanie kompetencji w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych zarówno wśród uczniów, jak i nas nauczycieli. Był to projekt interdyscyplinarny.
Nasi uczniowie wykazali się dużą aktywnością i motywacją, bo mieli autentyczny wpływ na przebieg projektu. Mieli okazję wykazać się swoją nieograniczoną wyobraźnią i kreatywnością. Każdy z zespołów miał podgląd na to, co robi inny zespół. Jedne działania, wynikały z wcześniejszych prac innego zespołu, np.: by stworzyć stroje i język, należało znać historię-przeszłość mieszkańców; poznać ich wygląd by zaprojektować dla nich stroje. Podczas zajęć poznawali propozycje innych zespołów i mieli realny wpływ na wybór efektu końcowego, poprzez wspólne głosowanie i wpływanie na całokształt projektu.
A na koniec miło nam jest poinformować, że każda z naszych klas otrzymała odznakę jakości eTwinning. Kolejne projekty przed nami!
Podobne odznaki otrzymali nasi uczniowie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz