lutego 16, 2022

Muzeum Ortografii

W środę w sali w Stojadłach pojawiła się inna klasa 2 - złożona z ludzików lego. Okazało się, że oni też uczą się teraz ortografii i chcieliby udać się na lekcję do Muzeum Ortografii, ale nie wiedzą, gdzie takie muzeum się znajduje. Porozmawialiśmy i uzgodniliśmy, że nikt z nas o takim muzeum nie słyszał, więc postanowiliśmy je stworzyć. Wyszła nam z tego całkiem niezła lekcja STEAME, w której połączyliśmy (akurat w tym wypadku) matematykę, przedsiębiorczość, sztukę i technologię. Najpierw był plan, potem podział zadań, a wreszcie praca nad stworzeniem muzeum. 

Zaczęliśmy od dokładnego rozplanowania pracy, łącznie z wyliczeniami, jakiego rozmiaru powinien być sam budynek oraz eksponaty. Obliczaliśmy wielkość sali w stosunku do dzieci, a potem przeliczaliśmy to na ludziki lego. 





Potem ustaliliśmy, z czego najlepiej będzie zbudować budynek. Chłopcy uznali, że przydałby się karton, ale w sali nie mieliśmy żadnego. Poszukaliśmy więc w innych miejscach w szkole. Na szczęście na kuchni otrzymaliśmy idealny karton, który nie wymagał nawet wiele "obróbki" - budowniczowie dokładnie to sprawdzili:

Resztę lekcji pracowaliśmy w grupach, każdy był zajęty: ktoś konstruował budynek, ktoś inny parking, jeszcze inna osoba sklepik z pamiątkami, a reszta skupiła się na eksponatach według własnego pomysłu. Cały czas pilnowaliśmy rozmiarów poszczególnych elementów, aby były odpowiednie dla klasy lego. Oto efekt pracy całej klasy:


















Okazało się, że w pośpiechu do jednego z opisów wkradł się błąd - ciekawe, czy drugoklasiści go znajdą. 

Na koniec udało nam się oprowadzić ludziki lego po naszym muzeum. Obserwowaliśmy ich reakcje. Skorzystaliśmy z tabletów - zrobiliśmy zdjęcia i dopisaliśmy, co mówią zwiedzający naszą wystawę:










1 komentarz:

  1. Rewelacyjny pomysł! I ile zostaje w głowie! Jutro poszukamy, co tam się nie zgadza!

    OdpowiedzUsuń