maja 19, 2022

Krytyczne myślenie

 Rozmawiając o Doktorze Dolitttle nie mogło zabraknąć życia i zwyczajów zwierząt, jakie występowały w książce. Ale tych prawdziwych zwyczajów. Każdy 2-osobowy zespół otrzymał informację na temat psów, małp, papug. Aby sprawdzić czujność, jak i krytyczne myślenie uczniów-jedna informacja w każdym tekście była nieprawdziwa. Jednak nic o tym nie wspominałam. Zadaniem uczniów było zapoznanie się  tymi tekstami oraz wyszukanie ciekawostek na ich temat. O informacjach nieprawdziwych nie wspominałam. Jedne zespół zawahał się jeśli chodzi o informacje na temat psów-czy faktycznie najważniejszym zmysłem u psów jest dotyk a nie czasem węch? Jednak w trakcie dyskusji przyjęli tę informację za prawdziwą. 






BYŁAM DUMNA Z ICH WSPÓŁPRACY!!!

Na sam koniec, kiedy prezentowali swoje prace podając wyszukane przez siebie ciekawostki na temat psów, małp, papug oraz prezentując czego się odwiedzili o tych zwierzętach, poddałam pod wątpliwość prawdziwość wszystkich informacji. I wtedy sami wyłapali co co nieprawdziwe. Był to początek do dyskusji na temat krytycznego myślenia i przyjmowania w dzisiejszych czasach wszystkich wiadomości jak prawdziwe. Nie mogło zabraknąć rozmowy jak ustrzec się przed nimi. 













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz