czerwca 09, 2022

Nasza planeta

 Rozmawiamy o naszej planecie. I moje pomysły były nieco różne od tych uczniowskich. Jednak to oni decydują czego chcą się dowiedzieć i nauczyć. W ostatnim czasie rozmawialiśmy o ekologii i zjawiskach atmosferycznych. 

O ekologii uczniowie wiedzą wiele, sami potrafią określić ile energii zużywają każdego dnia, mówią jak w swoich domach dbają o naszą planetę. Wiedzą też jaki wpływ na nasze  zdrowie oraz na zwierzęta wpływa nadmiar śmieci. Sprawdzaliśmy czy ptak, którego skrzydła są zanieczyszczone ropą (my użyliśmy oleju) jest w stanie polecieć. Uczniowie po wykonaniu doświadczenia stwierdzili, że niestety nie uniesie się, bo skrzydła są zbyt ciężkie, lepkie. Natomiast zmoczone wodą tak. Zobaczyli i poczuli różnicę. Wiedzą też jak wpływa to na ptasią/zwierzęcą skórę. 




Sprawdzaliśmy też jak powstają zjawiska atmosferyczne taki jak szron, mgła, rosa. 






Wszystkich bardzo zaciekawiły filmiki na temat huraganu i tornado. Nie mogło więc zabraknąć doświadczenia jak powstaje wodne tornado. 
Na podstawie tych naszych doświadczeń każdy sporządził własne notatki i wyciągnął wnioski.



















1 komentarz: