października 05, 2022

Zawody dorosłych-chemik

Rozmawiamy  o zawodach wykonywanych przez dorosłych. Przypomnieliśmy sobie te, które już uczniowie poznali rok temu. Wybrali wtedy ortopedę, ortodontę, pediatrę, chirurga, weterynarza, architekta. Zaproponowałam jeszcze im psychologa i kognitywistę. W tym roku powtórzyliśmy wszystko i wspólnie ustaliliśmy, o jakich zawodach tym razem uczniowie chcą porozmawiać. W drodze głosowania wybrali cukiernika, elektryka, socjologa. Dodałam do tego zestawu konsjerża, programistę i chemika. W poniedziałek klasa dowiedziała się, że następnego dnia ktoś z tej naszej listy nas odwiedzi. I zaczęło się:

-Mojego tatę to już Pani w sumie zna. (tata architekt)

-Mój tata jutro nie może (tata elektryk)

-Zapytam mojego czy pani do niego dzwoniła, ciekawe co powie. Jeśli powie, że nie to skłamie. (tata architekt) 


Stanęło na tym, że pewnie programista, bo „pani kiedyś mówiła, że zna jakiegoś”. 

No i nadszedł kolejny dzień. W oczekiwaniu na naszego Gościa, chciałam by poznali bliżej jeden z zawodów. Dlatego na kanale YouTube włączyłam filmik prosząc by zastanowili się kim z zawodu jest ta osoba. Był to Dawid Łasiński i jego filmik „Jak wytresować stres”. Dużo o tym wiedzą, więc rozmawialiśmy później o nim. Dorzuciłam im potem filmik Dawida Łasińskiego -Pana Belfra -szkolenie z platformy Teams. Obstawiali, że prowadzący jest socjologiem, psychologiem, pojawił się niepewnie chemik, lekarz, programista, nauczyciel, naukowiec. Kiedy przyjrzeliśmy się ilości subskrybcji (prawie 67 tys.) i porównaliśmy z moimi (30!) to padły przypuszczenia, że odwiedzi nas jakiś YouTuber. Niektórzy przy okazji sami zaoferowali, że "pomożemy pani, zasubskrybujemy pani kanał, z każdego urządzenia w domu". Dzięki, na Was zawsze mogę liczyć! :)


I chwilę później niestety musiałam przerwać zajęcia, bo do drzwi zastukał ten, którego przed chwilą oglądaliśmy na szklanym ekranie Dawid Łasiński Pan Belfer.

Moją klasę zamurowało. Było cudownie! Opowiadał o wodorze, celnie, wodzie, początkach życia, słońcu i atomach tak, że słuchali z zapartym tchem. I powiem Wam, że Dawid ma cudowny dar- potrafi mówić do najmłodszych a nie jest to łatwe. By perfekcyjnie przygotowany na zajęcia z najmłodszymi. Przy każdej wizycie naszej w straży pożarnej zawsze muszę tłumaczyć wszystko na język polski. Oczarował ich eksperymentami. Byli pod wielkim wrażeniem, naprawdę. No i mój czar prysł, bo powiedzieli, że to były ich najfajniejsze zajęcia :)

Wkrótce kolejny Gość z naszej listy zawita do naszej klasy. Póki co czeka nas podsumowanie naszych eksperymentów i wyciągnięcie wniosków odnośnie tego co to jest kwas a co zasada. 

Dziękuję Dawid Łasiński za to, że zaproponowałeś nam to spotkanie i za cudowne zajęcia! Wielka sztuką jest mówić zrozumiale do najmłodszych, a tym bardziej o wodorze, tlenie, wodzie, atomach, początkach życia!










Oto sprawozdania uczniów z tego spotkania















Kolejny Gość już wkrótce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz