Uczniowie kl. III z Warszawy oraz z Gliczarowa Górnego poznają kolejne słynne budowle. Każdy zespół wylosował jedną z nich. Korzystaliśmy przy tym wspólnie z koła fortuny, które można znaleźć TUTAJ
Następnie każdy zespół miał odszukać informacje na temat budowli.
Kolejnym etapem naszych prac było poznanie lub też przypomnienie sobie w klasach cech baśni. W ten sposób połączyliśmy treści omawiane na zajęciach (budowle z baśniami).
W dalszej części poszczególne zespoły miały napisać własną baśń ze słynną budowlą w tle.
W tym celu potrzebne były nam właśnie informacje nt. tych budowli. Po raz kolejny uczniowie z Gliczarowa Górnego skorzystali ze strony słynne budowle, do której link znajdziecie TUTAJ
Uczniowie z Warszawy przystąpili do pracy w grupach. Napisali baśnie z wylosowaną budowlą w tle wg następujących kryteriów:
- magiczny przedmiot
-wędrówka bohaterów
- ciężki los bohaterów na początku baśni
- tajemnicza postać
- dobro zwycięża ze złem
Kiedy już nasze baśnie były gotowe, wszyscy w klasach przeczytaliśmy je. Wyszukiwaliśmy myśli przewodniej każdej z nich, tych wprost jak i tych ukrytych. Nawiązaliśmy w ten sposób do tego, iż można je znaleźć m.in. w wierszach. Następnie odbyło się głosowanie na najciekawszą wg nas baśń. A wszystko po to by nagrać ją dla zaprzyjaźnionej szkoły. Swoją drogą nagraliśmy wszystkie dla naszych rodziców.
Przy okazji każda klasa przygotowała zagadkę- dwie te same baśnie: jedna napisana przez uczniów, druga za pomocą sztucznej inteligencji. Trochę też o niej porozmawialiśmy- o jej zaletach i wadach, po co ona jest i w jakich dziedzinach życia jest pożyteczna. Sprawdziliśmy na konkretnych stronach jak ona działa.
Zadaniem każdej ze szkół było odgadnięcie która z nich jest napisana przez uczniów a która stworzona przez Al.
Zagadka SP16 Warszawa dla Gliczarowa Górnego
BAŚŃ nr 1
BAŚŃ nr 2Zagadka SP w Gliczarowie Górnym dla Warszawy
Baśń nr 1
Oto rozwiązanie zagadki i teatrzyk Kamishibai w wykonaniu Klaudii i Majki z Gliczarowa Górnego. Kliknij TUTAJ
Kl. III z Gliczarowa uważa jednogłośnie, że napisana przez uczniów z warszawy jest baśń nr 2.
OdpowiedzUsuńBaśń o Czesiu napisana przez uczniów ma nr 2- tak uważamy my, uczniowie kl. III z Gliczarowa Grn.
OdpowiedzUsuńBaśń nr. 1 napisali uczniowie klasy 3 Gliczarów Górny
OdpowiedzUsuńUczniowie z klasy 3c z Warszawy twierdzą, że Baśn nr 1 jest Wasza, a baśń nr 2 to AI. W baśni nr 2 jest więcej opisu, w baśni nr 1 pojawił się Jan Paweł II, a AI nie wspomniała o tym
OdpowiedzUsuńTak, postać Jana Pawła II pojawiła się, ponieważ kiedy uczniowie przygotowywali się do napisania baśni i sprawdzili informacje o tej budowli-właśnie postać Jana Pawła II pojawiła się też. Także data i osoba występująca w baśni nie są przypadkowe, tylko z informacji nt. pomnika. Brawo!
UsuńBaśń 3.1 to Wasza, a 3.2 to AI. Nie było łatwo!
OdpowiedzUsuńBardzo na czasie te lekcje ;-) https://time.com/6240569/ai-childrens-book-alice-and-sparkle-artists-unhappy/
OdpowiedzUsuńBrawo Gliczarów!!! Odgadliście nasze zagadki!
OdpowiedzUsuń