stycznia 19, 2023

Grenlandia

 -Skąd wzięła się nazwa "Grenlandia"

- Jak nazywają się rdzenni mieszkańcy Grenlandii?

-Jaki język tam obowiązuje, jaki jest  drugi urzędowy język obowiązujący w tym kraju?

-Do jakiego kontynentu należy Grenlandia?

-Kolorowe domy na Grenlandii-czy to coś znaczy?

-Jak wygląda flaga tego kraju?

-Co jest stolica Grenlandii?

-Czy dziś życie na Grenlandii wygląda tak jak podczas wizyty Czesława Centkiewicza, autora książki "Anaruk, chłopiec z Grenlandii"?

- Jaka jest dominująca religia na Grenlandii? Co ją charakteryzuje?

-Czy jest to autonomiczne państwo?

-Jaki panuje tam klimat?

Na te i na wiele jeszcze innych pytań udało nam się znaleźć odpowiedź dziś dzięki Olkowi. 







Był także czas na bardzo merytoryczną dyskusję o tym kraju a także małe sprostowanie z udziałem p. Dyrektora. 



Nie mogło zabraknąć notatki graficznej


 Wybraliśmy się także na wirtualny spacer po Grenlandii.

A potem  krzyżówka dla każdego przygotowana przez Olka.



P.S. Kiedy zaczęłam przygotowywać się do tych zajęć, natknęłam się na sporo interesujących filmów. Przy okazji uświadomiłam sobie, że wiedza "na wejście" Olka jest o wiele większa niż moja. Zatem stwierdziłam, że po co mam tracić czas i energię, jak mogę przekazać pałeczkę Olkowi. Dzięki temu i ja skorzystałam, wiele interesujących informacji się dowiedziałam o tym kraju, włączając się w dyskusję.  Zawsze warto uczyć się od lepszych od siebie.

Ewa Kempska-wychowawczyni

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz