W ubiegłym tygodniu poznawaliśmy legendy z różnych stron Polski. Spośród zestawu legend każdy losowo dobrany dwuosobowy zespół wybrał jedną książkę a z niej jedną legendę. Na mapie Google sprawdziliśmy z jakich zakątków Polski one pochodzą. I tak:
-Olek i Michał wybrali legendę ze Śląska"Najcenniejszy skarb"
-Maja i Zuzia legendę z Pomorza "Dlaczego woda morska jest słona?"
-Klaudia i Laura legendę z Mazur "Jak mazurska baba przechytrzyła diabła".
Każdy zespół pracował gdzie chciał. Miał za zadanie przeczytać ją i za pomocą piktogramów streścić by w ten sposób móc opowiedzieć ją wszystkim w klasie. Piktogramy to jeden ze sposób na efektywne uczenie się, który uczniowie wykorzystują w swojej pracy. Bo chodzi o to by było szybko i efektywnie.
Kolejnego dnia wspólnie przyjrzeliśmy się wybranej legendzie z Wielkopolski. Była to legenda "Poznańskie koziołki". Tym razem zapisaliśmy plan wydarzeń, poznając nieosobowe formy czasownika. Plan wydarzeń też pomógł wszystkim w opowiadaniu treści legendy, choć okazało się, że rysowanie piktogramów okazało się o wiele szybszym sposobem uczenia się.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz