Dziś zrealizowaliśmy 1 zadanie w ramach projektu etwinning Maths Safari. Naszym wyzwaniem było zbudowanie ekologicznego wehikułu. Grupy zostały dobrane losowo – jesteśmy do tego przyzwyczajeni już od 1 klasy – a każda miała przygotować swoją część pojazdu w określonym czasie.
Efekt? Powstał wspaniały wehikuł! Wszystkie grupy pilnowały czasu. Oczywiście jedne pracowały wzorcowo od początku, inne musiały się trochę „dotrzeć”, ale ostatecznie wszyscy ukończyli zadanie z sukcesem.
Najbardziej ucieszyło mnie jednak coś innego. Dzieci zaczynają szukać powiązań między projektami. Same zauważyły, że:
- „To wehikuł do projektu Maths Safari, ale skoro kierowcą jest kura, to świetnie pasuje też do naszego projektu Ecco Cities, gdzie na naszej wymyślonej wyspie Animalland to zwierzęta prowadzą pojazdy.”
- „A gdybyśmy dodali kwiatki po bokach, to moglibyśmy uznać, że to autobus Scooby-Doo – i to pasuje do naszego trzeciego projektu o bajkach.”
Zadanie zostało wykonane, ale dzieci uczą się otwartego myślenia, łączenia tematów i dostrzegania nowych możliwości. I to jest największy sukces!















Świetny pomysł-każdy wykonuje część wehikułu
OdpowiedzUsuńSuper!
OdpowiedzUsuńCudownie! Kreatywnie! Inspirująco!
OdpowiedzUsuńŚwietne, sama przejechałabym się takim wehikułem 😁
OdpowiedzUsuń