Rozpoczęliśmy tygodniową pracę w klasie na temat wynalazków. Jak zwykle od pytań uczniów, czego chcą się dowiedzieć, co ich intryguje.
Następnie na osi czasu (tutaj sznurku odmierzonym 5 metrów) z umownym podziałem na lata p.n.e. i n.e. zaznaczyliśmy wybrane daty i wynalazki.
Uczniowie mieli za zadanie wybrać według nich najważniejszy dla rozwoju ludzkości wynalazek i uzasadnić pisemnie, dlaczego akurat ten wynalazek jest najistotniejszy.
Kiedy nasza koleżanka przeczytała, że największym wynalazkiem jest woda słodka, natychmiast ktoś odezwał się w klasie, że przecież woda zawsze była i nikt jej nie wynalazł tylko odkrył. Zaczęliśmy rozmowę jak odróżnić pojęcia ODKRYCIA i WYNALAZKI
Uczniowie wskazali wynalezienie maszyny parowej, która poruszała się dzięki kołom.
Wysłuchaliśmy wiersza "Lokomotywa" Juliana Tuwima, w najlepszej wg. nas interpretacji p. Fronczewskiego, Olbrychskiego i Pszoniaka
Powtórzyliśmy sobie części mowy wyszukując w wierszu wyrazów z literką "'o" i wpisując dany wyraz w odpowiednim miejscu w tabelce.
A na koniec odbyło się dyktando biegane. Poznaliśmy odpowiedzi na niektóre zadane przez nas pytania.
Ale kreatywnie, podkradamy!
OdpowiedzUsuń