Podążając śladami kl. III z Warszawy, przyjrzeliśmy się wynalazkom.
KROK 1
Na początek każdy miał za zadanie wybrać jeden z wynalazków, który uważa za najważniejszy i przygotować o nim krótka informację.
W 2 przypadkach mieliśmy nieco sprzeczne informacje, więc natychmiast padła informacja, że musimy to sprawdzić i to przynajmniej w 2 źródłach. Tak też się stało i sprawa została szybko wyjaśniona. Każda z osób miała rację, wystarczyło uszczegółowić informacje na temat rodzaju auta.
KROK 2
Zastanawialiśmy się "Dlaczego koło stało się najważniejszym wynalazkiem w dziejach ludzkości".
Ale jak to? Koło najważniejszym wynalazkiem?- padały pytania
Jednak kiedy zaczęliśmy się temu przyglądać i wymieniać wszystko to co jest okrągłe, sami doszliśmy do wniosku, że jednak to prawda.
KROK 3
Poszukaliśmy informacji nt. tego, kiedy pojawiła się prasa drukarska, żarówka, koło, pierwszy komputer... i wszystko chcieliśmy uporządkować chronologicznie. Przy okazji pojawiły się przedmioty wynalezione przed naszą erą. Było z tym trochę komplikacji, ale udało się wszystko zrozumieć dzięki osi czasu.
KROK 3
Rok 1785-który to wiek? I co to takiego "wiek"? Teraz już wiemy i jest to przysłowiowa pestka.
KROK 4
Wiersz Juliana Tuwima "Lokomotywa" ma w sobie wiele kół. Wyszukaliśmy w zespołach wyrazy z "o" i każdy pogrupował je na rzeczowniki/czasowniki/przymiotniki/przysłówki/liczebniki.
KROK 5
Przeczytać wiersz tak, by zaciekawić słuchaczy- to jest dopiero sztuka. Przekonaliśmy się jak wiele zależy od interpretacji wiersza. Uczyliśmy się tej trudnej sztuki.
KROK 6
Rysowanie kolejnych wagonów lokomotywy okazało się bardzo przyjemnie. No, ale "tych wagonów jest ze czterdzieści. sam jeszcze nie wiem, co się w nich mieści". Ale my wiemy, zobaczcie sami na ostatnie 2 wagony każdej lokomotywy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz