kwietnia 04, 2023

Zadaję z sensem

 Zadania domowe, jak i inne aktywności powinny być po coś. I tak na przykład pisanie listu powinno być do kogoś, a nie wyłącznie by wkleić go do zeszytu.

Nie tak dawno poznaliśmy czym jest wiek i jak się je oblicza. Kiedy stało się to już jasne, każdy wspólnie z rodziną sprawdzał kiedy urodzili się nasi przodkowie a konkretnie dziadkowie. W którym żyli wieku i ile lat mieli kiedy zmarli. W ten sposób uczymy się odejmować pisemnie liczby typu: 1905- 1878. Nie jest to łatwe, ale robiąc to po coś, ma to sens. 




Podobne było w przypadku naszych Noblistów. Przypomnieliśmy sobie ich, uczniowie sprawdzili sami kiedy każdy się z nich urodził i kiedy otrzymał Nagrodę Nobla. Kolejnym zadaniem było zastanowienie się dlaczego właśnie w takim wieku otrzymali to wyróżnienie. Może istnieje jakiś klucz przyznawania Nagrody Nobla? Czy Pokojową Nagrodę Nobla różni wiek znacznie wiek nagrodzonych od tych, którzy otrzymali Nagrodę Nobla z innych dziedzin? Czy zastanawialiście się kiedyś nad tym?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz