lutego 27, 2024

Wynalazcy

Kto to jest wynalazca?

Kto może zostać wynalazcą?

Co jest wynalazkiem a co nim nie jest?

Na te pytania próbowaliśmy znaleźć odpowiedź. Na samym początku chłopcy stwierdzili,          że wynalazcą może być chłopak, dziewczyna nie. Po chwili zastanowienia odpowiedzieli jednak,  że niektóre wynalazki mogą wynaleźć dziewczyny, ale nie wybuchy, bo są niebezpieczne a dziewczyny są delikatne. Mimo lekkiego zdziwienia, dziewczyny przyznały im racje. Klasa nie była wtedy w komplecie. Kolejnego dnia, kiedy wszyscy zawitali do szkoły, niektóre dziewczyny nie zgodziły się z tym. 

Cała klasa ustaliła jednak co może być wynalazkiem a co z pewnością nim nie jest. I tak oto:

Wynalazkiem jest m.in. auto, suszarka, pralka. Nie jest nim wełna, drut, koperta, czy też ramka.


Spróbujemy na te pytania i wątpliwości oraz stwierdzenia znaleźć odpowiedź. Przystąpiliśmy zatem do poznawania niektórych znanych osób. Rozpoczęliśmy od Marii Skłodowskiej Curie. Na podstawie oglądanego filmiku, który znajdziesz TUTAJ każdy wykonał notatkę graficzną dotyczącą życia Pani Marii.



Zrozumienie czym jest Rad i Polon nie jest łatwe. By lepiej zrozumieć to czym zajmowała się Maria Skłodowska Curie i jej mąż Piotr Curie wykorzystaliśmy do tego latarka oraz zdjęcia rentgenowskie.



Na koniec- wspólne podsumowanie.


Jako pracę domową  część klasy miała obejrzeć filmik na temat Mikołaja Kopernika. Znajdziesz go TUTAJ. Druga część klasy natomiast miała obejrzeć filmik o Ignacym Łukasiewiczu. Znajdziesz go TUTAJ Na ich podstawie każdy miał przygotować notatkę by dziś w zespołach móc sobie nawzajem opowiedzieć. Dzięki współpracy, w szybki sposób część uczniów dowiedziało się od swoich rówieśników kim był Mikołaj Kopernik, dzięki czemu mogła w szybki sposób wykonać notatkę graficzną. Natomiast autorzy notatek o Ignacym Łukasiewiczu mogła opowiedzieć o nim swoim rówieśnikom, którzy w ten sposób w szybki sposób wykonali notatkę o wynalazcy. Oto efekt pracy:










Po wspólnym podsumowaniu, przyszedł czas na Alfreda Nobla. Ta postać przybliżyła nam Pani Sabina Piłat w swej opowieści na swoim kanale "Nauka w plecaku". Filmik znajdziesz TUTAJ. Powstały notatki graficzne. Dlaczego ich tyle? Bo to najszybszy i jeden z najbardziej efektywnych sposobów uczenia się i zapamiętywania.





W wyniku naszych działań uczniowie stwierdzili, że jednak "śmierdzące wynalazki i wybuchy" też mogą wynaleźć dziewczyny. Dalsza część poszukiwań odpowiedzi na nasze pytania i potwierdzenie przypuszczeń dotyczących wynalazków lub ich obalenie wkrótce nastąpi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz