Wrzesień to czas trwania naszych rozmów trójstronnych -rodzic -dziecko- nauczyciel. Wszytsko po to, by wspólnie opracować strategię działania na najbliższe miesiące, czyli określić swoje mocne i słabe strony. W ten sposób określamy wspólnie kierunek dalszej pracy na najbliższe miesiące dla każdego ucznia. Każdy ma inne potrzeby, możliwości i rozwija się w swoim tempie. Oto kilka przykładów:
-uczeń, który czyta poprzez głoskowanie, musi teraz pójść o krok dalej i zacząć "ciągnąć sylabę".
-uczeń, który czyta płynnie, musi teraz pracować nad dostrzeganiem znaków interpunkcyjnych: przecinek, kropka, znak zapytania, wykrzyknik
-uczeń, który dodaje i odejmuje do 20 na konkretach musi pracować teraz nad doskonaleniem biegłości i szybkości dokonywania obliczeń
Na spotkaniach tych, to nie ja dostrzegam tylko te mocne i słabe strony, ale kluczowe zdanie ma w pierwszej kolejności sama uczennica/ sam uczeń. I wierzcie-oni naprawdę to dostrzegają i widzą podobnie jak my dorośli. Wszystko to wspólnie spisujemy, podpisujemy się wszyscy pod tymi ustaleniami, by ponownie wrócić do nich po 3-4 miesiącach i dokonać dalszej korekty, sprawdzić czy zauważamy postęp.
Moja w tym rola jako nauczycielki, by pokazać im, jak i rodzicom w jaki sposób to robić. A potem wspólnie do tego dążyć, przy dużym wsparciu ze strony rodziców w trosce o rozwój ich dzieci a naszych uczniów.
Zdaję sobie sprawę, że jest to czasochłonne, jednak idzie nam to już bardzo sprawnie i zajmuje ok. 10 minut na każdego ucznia. Wykorzystać można do tego godzinę dostępności nauczyciela.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz