W ubiegłym roku rozmawialiśmy na temat niektórych dzieł sztuki i ich twórców. Wczoraj przypomnieliśmy je sobie i bardzo dobrze pamiętaliśmy tytuły obrazów: Krzyk, Dama z gronostajem, Słoneczniki, Ostatnia wieczerza, Bitwa pod Grunwaldem...
Wiemy już co to jest malarstwo rodzajowe, historyczne, czy też martwa natura. Potrafimy rozróżnić kolory ciepłe i zimne. Wczoraj do naszych pojęć dołożyliśmy jeszcze MALARSTWO ABSTRAKCYJNE. Oglądając wybrane dzieła sztuki tego nurtu uczniowie sami utworzyli definicję tego, czym on się charakteryzuje, używając przy tum terminów" barwy ciepłe/zimne". Wassily Kandinsky to prekursor tego kierunku. Dlatego próbowaliśmy zinterpretować jego niektóre dzieła jak i innych przedstawicieli tego nurtu. A potem sami zabraliśmy się do tworzenia swoich dzieł. Jak wyszło-oceńcie sami:
A na koniec wspólnie próbowaliśmy nadać tytuły poszczególnym dziełom. Działania te podjęliśmy wspólnie z kl.1.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz