lutego 06, 2025

Przygotowanie do mnożenia

Dużymi krokami zbliżamy się do nauki tabliczki mnożenia. Podstawą jej opanowania jest zrozumienie zasady. A mnożenie to nic innego jak dodawanie jednakowych liczb. Dlatego tak ważna jest wielokrotność liczb.  Rozpoczęliśmy od wielokrotności liczby 2,3,4,5. A najprostszym sposobem jest nauka przez zabawę i ruch.






Każdy krok to wypowiadanie kolejnej wielokrotności danej liczby 
najpierw z podpowiedziami przygotowanymi wcześniej przez uczniów


... a potem bez podpowiedzi.


Ciągnięcie liny lub przeciąganie liny we dwójkę będąc na kocach jest ulubioną zabawą drugoklasistów. Każde pociągnięcie liny i przybliżenie się do osoby, która jest po przeciwnej stronie = wypowiedzenie kolejnej wielokrotności danej liczby. 








Wielokrotność liczby 5 świetnie sprawdza się także na zegarze a przy okazji jest to świetne ćwiczenie na utrwalenie znajomości zegara: 60 min. to godzina, każdy 1 pełny obrót zegara z dowolnego miejsca to godzina (nie jest to łatwe, ale z czasem udało się każdemu to zrozumieć).



Doskonale sprawdzą się przy tym przeskoki przez skakankę, odbijanie piłki. Każdy przeskok/odbicie wiąże się z wypowiedzeniem wielokrotności danej liczby. Świetnie sprawdza nam się też zabawa "Anse samanse flore". Tekst wyliczanki zastępujemy wielokrotnością danej liczby. Kto się pomyli-odpada.



W ten sposób, przy okazji doskonalimy koordynację wzrokowo-ruchową. 

Kiedy każdy opanuje umiejętność dokonywania wielokrotności liczb, wtedy zaczniemy zajmować się mnożeniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz