Każdy krok to wypowiadanie kolejnej wielokrotności danej liczby
najpierw z podpowiedziami przygotowanymi wcześniej przez uczniów
... a potem bez podpowiedzi.
Ciągnięcie liny lub przeciąganie liny we dwójkę będąc na kocach jest ulubioną zabawą drugoklasistów. Każde pociągnięcie liny i przybliżenie się do osoby, która jest po przeciwnej stronie = wypowiedzenie kolejnej wielokrotności danej liczby.
Wielokrotność liczby 5 świetnie sprawdza się także na zegarze a przy okazji jest to świetne ćwiczenie na utrwalenie znajomości zegara: 60 min. to godzina, każdy 1 pełny obrót zegara z dowolnego miejsca to godzina (nie jest to łatwe, ale z czasem udało się każdemu to zrozumieć).
Doskonale sprawdzą się przy tym przeskoki przez skakankę, odbijanie piłki. Każdy przeskok/odbicie wiąże się z wypowiedzeniem wielokrotności danej liczby. Świetnie sprawdza nam się też zabawa "Anse samanse flore". Tekst wyliczanki zastępujemy wielokrotnością danej liczby. Kto się pomyli-odpada.
W ten sposób, przy okazji doskonalimy koordynację wzrokowo-ruchową.
Kiedy każdy opanuje umiejętność dokonywania wielokrotności liczb, wtedy zaczniemy zajmować się mnożeniem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz