Dla kl. 2 z Gliczarowa Górnego była to pierwsza styczność z taką formą wypowiedzi. Dlatego też zanim je napisaliśmy, przygotowaliśmy się do tego. Praca bez podręczników nie oznacza, że nie sięgamy po różnego rodzaju teksty. Tym razem, po obejrzeniu krótkiej historyjki "Osiołkowy pomysł" zastanawialiśmy się co takiego się w niej wydarzyło. Uczennice i uczniowie sami dostrzegli, że są tu pewne części- najpierw poznajemy bohatera, potem ten bohater coś robi a na końcu dowiadujemy się jak cała historia się zakończyła.
W ten oto sposób wyodrębniliśmy poszczególne części opowiadania
a potem samodzielnie
Rozpoznawaliśmy także poszczególne jego części, o czym świadczą kolory powyżej. Samodzielnie porządkowaliśmy opowiadanie doskonaląc przy tym umiejętność techniki czytania, jak i czytania ze zrozumieniem.
Kolejnym ćwiczeniem było samodzielne układanie do opowiadania wstępu i zakończenia.
Wszystkie te działania były po to, by każdy zapoznał się z samą strukturą opowiadania.
Później przyszedł czas na międzyklasowe wyzwania.
Klasa 2 C przesłała do Gliczarowa Górnego wyrazy, które miały pojawić się w opowiadaniu:
-bohaterowie: kot, pingwin, słoń, t-Rex
-miejsca: toaleta, wulkan, basen, Tokio
-pory roku: lato, zima
Klasa 2 z Gliczarowa Górnego, zaproponowała swoim koleżankom i kolegom następujące słowa:
-bohaterowie: pies, koń, małpa, świnka
-miejsca: sklep spożywczy, hotel, Paryż, zamek
-pora roku: wiosna i lato
A oto nasze opowiadania:
WARSZAWA:
GLICZARÓW GÓRNY:
Zanim zaczęliśmy pisać opowiadanie, chcieliśmy poczuć klimat Japonii, a konkretnie Tokio. Sprawdziliśmy na mapie, gdzie jest ten kraj, a następnie za pomocą aplikacji Drive&Listen, link do niej znajdziesz TUTAJ, przenieśliśmy się na ulice Tokio. Zwiedzaliśmy to miasto poruszając się pieszo, jadąc na rowerze, podróżując autem oraz pociągiem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz