Z okazji Dnia Kropki (obchodzonego na całym świecie 15 września) zrealizowaliśmy międzyszkolny projekt eTwinning. Oczywiście, zrobiliśmy to razem z naszymi partnerskimi szkołami. Celami projektu było rozwijanie kreatywności dzieci, kształtowanie umiejętności współpracy oraz odkrywanie talentów uczniów. Jakie zadania wykonaliśmy?
Zaczęliśmy od przypomnienia sobie historii Vashti z książeczki Petera H. Reynoldsa The Dot. Razem zastanowiliśmy się nad tym, jaki talent miała Vashti. Potem próbowaliśmy odkryć swoje talenty. Pomogły nam w tym pytania: Co lubię robić w wolnym czasie? Czym się interesuję? Co potrafię robić dobrze? Za co jestem chwalony? Po tych pytaniach każde dziecko narysowało swój talent na kawałku wielkiej kropki. Gotowe rysunki przyczepiliśmy do tablicy. Po przypięciu ostatniej okazało się, że brakuje całkiem dużego kawałka - było to miejsce na to, w czym jesteśmy dobrzy jako klasa. Dzieci nie miały żadnego problemu z podaniem, jaki talent ma nasz zespół klasowy - współpraca. Współpracujemy ze sobą nawzajem oraz z uczniami z innych szkół i czujemy, że dobrze nam to wychodzi.Kolejnym zadaniem było kodowanie kropkami. Dzieci otrzymały karty pracy z kodem przygotowanym przez uczniów z innej szkoły. Po pomalowaniu odpowiednich kropek pokazały się różne figury geometryczne.
Kreatywność rozwijaliśmy na różne sposoby. Jednym z nich była zabawa w wymyślanie, czym jest kropka znaleziona pod krzesłem: kołem od samochodu albo hulajnogi, talerzem, balonem, dziurą i innymi ciekawymi okrągłymi przedmiotami. Następnie sami malowaliśmy kropki - dzieci odrysowały koło od starych płyt CD, wycięły, a następnie udekorowały w wybrany przez siebie sposób (zdecydowana większość wybrała farby). Powstały różnorodne prace:
Kropki musiały wyschnąć, więc zadanie dokończyliśmy następnego dnia. Przy okazji nauki o właściwościach figur geometrycznych oraz o symetrii przecięliśmy nasze kropki na pół: każdy zatrzymał 1 połówkę dla siebie, a drugą spakował do koperty. Pani wysłała 2 koperty z połówkami kropek do partnerskich szkół.
Dokładnie to samo zrobili uczniowie we wszystkich trzech szkołach. Na przesyłki musieliśmy dość długo czekać, ale wreszcie dotarły. Razem otworzyliśmy koperty i każde dziecko wybrało połówkę dla siebie. Potem zastanowiliśmy się, co te połączone kropki przedstawiają, a na koniec przykleiliśmy je na kolorowe kartki w wybrany przez ucznia sposób. Powstały niesamowite obrazy!
Ciekawe, czy oglądając zdjęcia odgadniecie, która praca przedstawia:
- noc i dzień
- Pacmana
- łąkę
- rozgwieżdżone niebo
- chłopca strzelającego kartami
- piłkę
- owady
- zachodzące słońce
- statek na morzu?
Jak zinterpretujecie pozostałe kropki?
Za projekt otrzymaliśmy Odznakę Jakości:
Piękne prace,zdolne dzieci;)
OdpowiedzUsuń