Rozpoczęliśmy zgłębiać wiedzę na temat ludzkiego ciała. Zaczęliśmy od układu nerwowego. Dlaczego? Tak zadecydowali uczniowie. Jednogłośnie. Rozpoczęliśmy od krótkiego filmu
UNIWERSYTET DZIECI na jego podstawie każdy uczeń wykonał mapę myśli nt. pracy mózgu.
Uczniowie dowiedzieli się, że komórki nerwowe tworzą nerwy, które przechodzą przez kręgosłup do każdej części ludzkiego ciała. Uczniowie szukali na plecach kolegi/ koleżanki kręgosłup a także przyglądali się zdjęciu kręgosłupa.
To było działanie wspólne. A potem, z racji tej, że w klasie jest 7 uczniów, mogliśmy sobie tym razem pozwolić na pracę indywidualną. Każdy mógł wybrać zadanie w dowolnej kolejności i nad nim się zgłębić, by na koniec przedstawić wyniki swoich spostrzeżeń, obserwacji.
I tak Laurą, Majka i Zuzia zajęły się zadaniem:
Wykonaj model dłoni według poniższej instrukcji i na jego podstawie wyjaśnij jak mózg zawiaduje naszym ciałem.
W celu wykonania modelu dłoni:
1)wejdź na stronę dzieciecafizyka.pl
2) w dziale PRZYRODA odszukaj hasło CZŁOWIEK. Tam instrukcja wykonania dłoni.
Olek zastanawiał się nad odpowiedzią na zupełnie inne pytanie: Mózg można podzielić na różne części, które spełniają inne funkcje. Które części mózgu są dla Ciebie są najważniejsze i dlaczego?
Za to Michał miał porównać wielkość mózgu z ogólną wagą:
człowieka
małpy
myszy
Wykonać notatkę w dowolnej formie i podzielić się z nami tym co zauważył.
Z wielu z nich korzystamy na co dzień:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz