listopada 07, 2021

Tajemnice mózgu

 Rozpoczęliśmy zgłębiać wiedzę na temat ludzkiego ciała. Zaczęliśmy od układu nerwowego. Dlaczego? Tak zadecydowali uczniowie. Jednogłośnie. Rozpoczęliśmy od krótkiego filmu 

UNIWERSYTET DZIECI na jego podstawie każdy uczeń wykonał mapę myśli nt. pracy mózgu. 

Uczniowie dowiedzieli się, że komórki nerwowe tworzą nerwy, które przechodzą przez kręgosłup do każdej części ludzkiego ciała. Uczniowie szukali na plecach kolegi/ koleżanki kręgosłup a także przyglądali się zdjęciu kręgosłupa.



To było działanie wspólne. A potem, z racji tej, że w klasie jest 7 uczniów, mogliśmy sobie tym razem pozwolić na pracę indywidualną. Każdy mógł wybrać zadanie w dowolnej kolejności i nad nim się zgłębić, by na koniec przedstawić wyniki swoich spostrzeżeń, obserwacji.

I tak Laurą, Majka i Zuzia zajęły się zadaniem:

Wykonaj model dłoni według poniższej instrukcji i na jego podstawie wyjaśnij jak mózg zawiaduje naszym ciałem.

W celu wykonania modelu dłoni:

1)wejdź na stronę dzieciecafizyka.pl

2) w dziale PRZYRODA odszukaj hasło CZŁOWIEK. Tam instrukcja wykonania dłoni.



No i wszystko jasne, że to mózg pociąga za te "sznureczki", czyli nerwy.

Weronika stworzyła model neuronu.


Olek zastanawiał się nad odpowiedzią na zupełnie inne pytanie:
Mózg można podzielić na różne części, które spełniają inne funkcje. Które części mózgu są dla Ciebie są najważniejsze i dlaczego?

Za to Michał miał porównać wielkość mózgu z ogólną wagą:
  1. człowieka

  2. małpy

  3. myszy

Wykonać notatkę w dowolnej formie i podzielić się z nami tym co zauważył.



Wszyscy byli bardzo zaangażowani i pracowali najlepiej jak potrafili. 




Wspólnie zastanawialiśmy się jak gimnastykować nasz mózg. Oto nasze propozycje.

 Z wielu z nich  korzystamy na co dzień:



Kolejne rozważania nt. układu nerwowego już wkrótce.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz