Dziś "Ballada o uprzejmym rycerzu" w naszym wydaniu. Po wysłuchaniu fragmentu utworu Wiery Badalskiej TUTAJ POSŁUCHAJ uczniowie zastanawiali się jak mogła zakończyć się ta opowieść. Padły 2 propozycje, spośród których w wyniku głosowania wybraliśmy zakończenie. Następnie ustaliliśmy kolejne sceny i wspólnie wykonaliśmy do nich ilustracje. Trudność polegała na tym, że po raz pierwszy nikt nie był przyporządkowany do konkretnej ilustracji. Często robiliśmy daną ilustrację parami, ale tym razem każdy odpowiadał za konkretna postać. W ten sposób każdy uczeń czuł się współodpowiedzialny za całość. Praca taka miała zapobiec temu, by na każdej ilustracji ta sama postać wyglądała inaczej. Tym razem jedne rysujący- jedna wizja. Było to dla uczniów dużym wyzwaniem, ale współpraca była niesamowita i miło było słuchać komentarze: "kto rysuje króla niech mi tu teraz pomoże", "ja idę do Majki a ty teraz idź do Laury, jak skończę to do Was przyjdę".
Kiedy ilustracje były skończone, przystąpiliśmy do pisania własnymi słowami całej przygody rycerza. Każdy był odpowiedzialny za swój fragment, a w razie potrzeby reszta klasy pomagała. A wszystko po to, by dziś zaprosić przedszkolaków oraz uczniów klasy I i III na mini przedstawienie i pierwszą, ale nie ostatnią przygodę z teatrem Kimishibai.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz