marca 11, 2022

Dzień Matematyki

W tym tygodniu realizowaliśmy projekt z okazji Dnia Matematyki (14 marca). Nazwaliśmy go "Nasza szkoła w liczbach". Uczniowie sami zdecydowali, jak chcą opisać szkołę. Postanowili znaleźć odpowiedzi na następujące pytania: ilu jest w szkole uczniów, ilu nauczycieli, ile jest krzeseł, ile kwiatów, ile łazienek, ile szatni, ile drzwi, ile pomieszczeń, ile jest plecaków, ile szafek dla uczniów oraz ile mamy monitorów interaktywnych. Wyniki swoich obliczeń zamieścili na wspólnym plakacie, który w przyszłym tygodniu ma wisieć na korytarzu. 


Najciekawsze było to, że uczniowie działali w czasie przerw i po lekcjach - i wcale im to nie przeszkadzało. Mogli wtedy zwiedzać szkołę, zaglądając do nigdy wcześniej nie odwiedzanych zakamarków. Najwięcej emocji wzbudził strych, na który wybraliśmy się we wtorek po lekcjach. 

Drugoklasiści skrupulatnie zapisywali liczone obiekty, potem dodawali, a na koniec podsumowali na wspólnym plakacie. 

Aby nie pogubić się w realizacji projektu, skorzystaliśmy z metody kanban - na planszy powieszonej na ścianie od razu było widać, które zadania są zrealizowane, a które nadal czekają na swoją kolej. Dzięki temu nikt nie zawiódł - udało się odpowiedzieć na wszystkie pytania. 



Przy okazji uczniowie trenowali umiejętności społeczne - trzeba było nauczyć się prawidłowego zachowania przy wchodzeniu do różnych pomieszczeń. Najtrudniej było znaleźć odwagę, aby wejść do sekretariatu i gabinetu dyrektora (niektórzy kilkakrotnie wycofywali się, zanim znaleźli w sobie na to odwagę). Zwłaszcza, że każdy musiał sam załatwić swoją sprawę - wytłumaczyć, po co przyszedł i policzyć wybrane obiekty. Udało się - następnym razem będzie już łatwiej. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz