Wszystkie współpracujące klasy tworzyły pudełka do lektury Doktor Dolittle i jego zwierzęta, każda jednak robiła to inaczej. Stojadła tworzyły pudełka w czasie lekcji, w grupach, a każde pudełko dotyczyło innego zagadnienia poruszanego w lekturze. I tak wykonaliśmy pudełko na temat
1. Afryki:
2. zwierząt występujących w książce:
3. samego doktora Dolittle:
4. domu i ogrodu doktora:
5. rzeczywistości, albo inaczej - prawdy przedstawionej w książce:
6. fikcji, czyli co było wymysłem autora:
Dzieci bardzo dobrze podsumowały każdy temat. Najważniejszy jednak był sam proces przygotowania pudełek. Uczniowie pracowali w grupach dobranych losowo. Nikt nie marudził, wszyscy wzięli się do pracy i wspólnie wykonywali zadanie. Być może jest to także efektem naszego poniedziałkowego dnia projektowego, kiedy uczniowie pracowali w grupach międzyklasowych - skoro wtedy dali radę, to czemu mieliby marudzić, kiedy znaleźli się w grupie z dobrze im znanymi osobami z klasy nawet, jeśli nie byli to ulubieni koledzy?
Wszyscy mieli co robić, a każde pudełko jest efektem współpracy uczniów, co zresztą świetnie widać na zdjęciach:
Wow! Pięknie działacie i ile tematycznych pudełek powstało na waszych lekcjach! Brawo za współpracę!
OdpowiedzUsuń