Rozmawiamy o warzywach, ich częściach jadalnych. Wyjątkowo wspólnie z kl.2. Właściwie to uczniowie sami dochodzą do wniosków, jaką część zjadamy u poszczególnych warzyw. Utrwalamy też swoje wiadomości na różne sposoby
Nie mogło zabraknąć też piosenki "Urodziny marchewki". Uczniowie nauczyli się jej bardzo szybko dzięki piktogramom.
Oto efekt:
Analizując wiersz "Na straganie" Jana Brzechwy zastanawialiśmy się w jaki sposób można,
1.Wspólna rozmowa
2.Wzajemne słuchanie się
3.Wyciszenie się
4. Należy dać sobie trochę czasu na przemyślenia
5. Obydwie strony muszą chcieć rozmawiać i chcieć rozwiązać konflikt
6. Kompromis
Ustaliliśmy zgodnie, że żadna kłótnia nie rozwiąże problemu, wręcz przeciwnie zaostrzy go.
A notatkę sporządził każdy za pomocą mapy myśli.
W ten sposób uczniowie kl.1 poznali 2 sposoby efektywnego uczenia się:
-metodę piktogramów
-mapę myśli
Polecamy serdecznie, bo to szybkie i efektywne sposoby nauki w każdym wieku.
Świetna lekcja! Brawo!
OdpowiedzUsuń