Dzień Bezpiecznego Internetu w naszej klasie
W tym roku postanowiliśmy wcześniej przygotować się do Dnia Bezpiecznego Internetu, ponieważ w czasie właściwych obchodów będziemy już na feriach zimowych. Przez dwa dni pracowaliśmy w klasie wykorzystując metodę design thinking, która pozwoliła nam spojrzeć na temat korzystania z internetu z zupełnie nowej perspektywy.
Rozpoczęliśmy od procesu empatyzacji, podczas którego uczniowie obserwowali i analizowali, w jaki sposób ich rodzice spędzają czas przed ekranami w domu. Zastanawialiśmy się nad motywacjami dorosłych i czasem, jaki poświęcają na korzystanie z urządzeń elektronicznych. To doprowadziło nas do głębszej refleksji nad tym, jak my - dzieci - czujemy się w takich sytuacjach.
W trakcie rozmów wyłonił się główny problem: dzieci czują, że spędzają za mało czasu z rodzicami w domu, że dorośli nie zwracają na nie wystarczającej uwagi, co prowadzi do frustracji i zdenerwowania.
Kolejnym krokiem było wspólne poszukiwanie rozwiązań. Uczniowie zaproponowali różne pomysły - od żartobliwego potajemnego zabierania telefonów rodzicom, przez łaskotanie, po bardziej praktyczne rozwiązania, takie jak stworzenie specjalnego koszyka czy pudełka na telefony. Pojawiły się też propozycje wspólnego spędzania czasu - 30 lub 60 minut dziennie bez urządzeń elektronicznych czy weekendowe wyjazdy poza dom.
Na koniec podzieliliśmy się losowo na grupy. Zadaniem grup było stworzenie historyjek przedstawiających rozwiązania problemu nadmiernego korzystania z urządzeń elektronicznych. Zwieńczeniem projektu była prezentacja przygotowanych opowieści w formie teatrzyku Kamishibai.
W ten sposób poznaliśmy wypracowane pomysły.
Autorzy projektu: Bartek, Daniel, Bartosz, Alicja Brz., Marianna
Autorzy projektu: Aniela, Ala, Maja, Aurelia, Ola L.
Autorzy projektu: Asia, Kajtek, Ola, Iga
Autorzy projektu: Hania, Nina, Andy, Olivia,
Autorzy projektu: Adam, Lila, Bruno, Zuzia, Lucas
Obejrzałam wszystkie, świetne.
OdpowiedzUsuń