Tematem przewodnim naszych rozmów są wynalazki. Każdy zastanawiał się i uzasadniał pisemnie w zeszycie jaki wynalazek jest według niego najważniejszy. Dla jednych był to czajnik, dla innych wiertarka, a dla jeszcze innych traktor. Przypomnieliśmy sobie historię żarówki. Okazało się, że każdy wiele pamięta z kl.1.
Wspólnie wykonaliśmy świecę na wzór kaganka wykorzystując sznurek, muszlę oraz tłuszcz, w naszym przypadku smalec. I wielkim zaskoczeniem było dla wszystkich, że nasza świeca nie tylko pali się, ale i nie gaśnie a płomień stawał się z czasem coraz większy.
Każdy sam skonstruował własny wynalazek. Do zadania przyłączyła się kl. 1. Powstały m.in. odkurzacze bezprzewodowe samoobsługowe, urządzenia badające poziom hałasu wśród dzieci i wyciszające je (niejedna dorosła osoba chciałaby je mieć), roboty wielofunkcyjne, lamborhini z funkcją walca... Nic tylko korzystać :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz