Tematem przewodnim naszych rozmów są wynalazki. Każdy zastanawiał się i uzasadniał pisemnie w zeszycie jaki wynalazek jest według niego najważniejszy. Dla jednych był to czajnik, dla innych wiertarka, a dla jeszcze innych traktor. Przypomnieliśmy sobie historię żarówki. Okazało się, że każdy wiele pamięta z kl.1.
Wspólnie wykonaliśmy świecę na wzór kaganka wykorzystując sznurek, muszlę oraz tłuszcz, w naszym przypadku smalec. I wielkim zaskoczeniem było dla wszystkich, że nasza świeca nie tylko pali się, ale i nie gaśnie a płomień stawał się z czasem coraz większy.
Poznaliśmy też historię pralki. Każdy miał za zadanie wykonać samodzielnie notatkę graficzną, by później móc na jej podstawie opowiedzieć historie pralki.
Każdy sam skonstruował własny wynalazek. Do zadania przyłączyła się kl. 1. Powstały m.in. odkurzacze bezprzewodowe samoobsługowe, urządzenia badające poziom hałasu wśród dzieci i wyciszające je (niejedna dorosła osoba chciałaby je mieć), roboty wielofunkcyjne, lamborhini z funkcją walca... Nic tylko korzystać :)


















Brak komentarzy:
Prześlij komentarz