W ramach omawiania lektury "Cukierku, ty łobuzie" przeprowadziliśmy debatę na temat: pies czy kot. Najpierw uczniowie podzielili się na 2 grupy, a następnie wyszukiwali argumenty przemawiające za tym, że:
- grupa 1 - pies
- grupa 2 - kot
jest lepszym zwierzęciem dla człowieka. Okazało się, że dzieci znalazły wiele argumentów.
Za psem przemawiało np. to, że broni domu i swojego właściciela; daje się wytresować; można się z nim pobawić; bywa wykorzystywany przez policję i ratowników; może ciągnąć zaprzęg sań; możemy wychodzić z nim na spacer.
Argumenty przemawiające za kotem, to: jest tańszy w utrzymaniu; jest mały i lekki - można go łatwo przenosić; nie trzeba po nim sprzątać na podwórku; łapie szkodniki; ma swój chcrakter.
Kiedy argumenty były już gotowe, wyjaśniliśmy sobie, jak wygląda debata i zapisaliśmy Nacobezu:
Nadszedł czas na samą debatę. Nie było łatwo trzymać się zasad - niektórzy reagowali bardzo spontanicznie, momentami dzieci były blisko kłótni. Okazało się, że wcale nie jest łatwo trzymać emocje na wodzy i skupiać się na przygotowanych wcześniej argumentach.
Hmmm....No chyba jednak pies, a może jednak kot?
OdpowiedzUsuń