listopada 04, 2024

Dziadek na huśtawce



Rozpoczęła się nasza kolejna wspólna przygoda 2 szkół. Tym razem z dziadkiem Teofilem i Witkiem w roli głównej- bohaterami książki Renaty Piątkowskiej "Dziadek na huśtawce".
Na początek każdy wykonał metryczkę książki. W Gliczarowie Górnym wykorzystaliśmy do tego notesiki ze sketchnotkami, które co tydzień robimy. Bardzo ułatwiły nam one prace.  






W Warszawie stworzyliśmy chmurę słów w WordArt – pełną naszych sposobów radzenia sobie ze smutkiem.


W Gliczarowie Górnym zrobiliśmy mapę myśli i sposoby radzenia ze smutkiem przedstawiają się tak:




Mamy na to kilka kreatywnych pomysłów


Ale najbardziej przypadł nam do gustu sposób samego Dziadka z książki. Jego propozycja, by patrzeć w niebo i „oddać” swój smutek chmurce, która uniesie go daleko, naprawdę nam się spodobała.

Chcieliśmy dowiedzieć się więcej na temat chmur. Znamy już chmury kłębiaste, pierzaste i warstwowe (z tych ostatnich pada deszcz!). Na koniec wykonaliśmy chmurzaste prace plastyczne.

Zagadka z Warszawy dla Gliczarowa – wybierzcie obrazki i spróbujcie je podpisać, wskazując, co według Was przedstawiają nasze chmury.



Odpowiedź Gliczarowa Górnego: 
-Jaskinia ze śpiących rycerzy w Tatrach
Według autora to auto


Odpowiedź z Gliczarowa Górnego: 
-wąż z ogonem ryby
-pies
-małe ptaszki spadające z gniazda
-delfin
-ryba leżąca na lądzie (Panu Dyrektorowi też)
-Pan Dyrektor mówi, że to czapka w kształcie ryby
-niebo
według autorki: delfin, tsunami, szczerbatek ten czarny i kot w rogu


Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-wodospad
-motyla
-łąka w nocy i owady świecące w ciemności
-niebo
-rury ściekowe
według autorki: motyl


Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-smok
-dinozaur
-karby
-ślimak
-mewa
Według autorki to jest flaming, szczerbatek, chomik


Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-kaczka
-truskawka
-jaskinia
-kwiatek
-ptaszek
Według autorka: działko wodne, serce, ryba, flaming

Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-Triteracops
-potwór ściekowy
-kura
Według autorki: szczerbatek, biała furia, kurczak



Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-mgła
-duch

                                               Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
        -kształty geometryczne
-noc i księżyc 
Według autora: okladka książki, trójkąt, głowa

                                               Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
                                                                -zwierzęta
                                    Według autorki: kogut, kot, serce, koń bez ogona


Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-wąż
-kałuża
Według autorki: smok, zamek, piłka, królik


Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-kosmos
Według autorki: kosmos i miś


Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-tornado


Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-wielki pies
Według autorki to drzewo


Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-wodny potwór
Według autora:kobra


Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-kot
-chomik
Według autorki to sowa


Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-ciemność i jasność
-jeż
Według autora: herbatnik


Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-złoty skarb
według autorki: owca


Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-węgorze
Według autora: węże


Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-szkielet
Według autorki: kot


Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-niebo
Według autora: tornado


Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-gwiazda na ziemi
Według autora: ptak


Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-węgorz
Bingo!



Odpowiedź z Gliczarowa Górnego:
-dzwonek szkolny 
-burza
-drzewo
Według autorki to żółw

A oto czas na prawdziwe Pogodynki. Każda szkoła nagrała prognozę pogody dla danego miasta lub wskazała kierunek na mapie. Nagrania wysłaliśmy sobie nawzajem i po jej wysłuchaniu musieliśmy zaznaczyć ją na mapie. 
Warszawa dla Gliczarowa






Gliczarów uzupełnił mapy pogody na podstawie nadesłanych nagrań z Warszawy 









Warszawa uzupełniła także mapę pogody zgodnie z nagraniami otrzymanymi od Gliczarowa Górnego.

     
Nasza odpowiedź

Zastanawiając się jacy byli bohaterowie książki, klasa 1 z Gliczarowa Górnego poznała kolejną część mowy- przymiotnik. 

Nie zabrakło także rozmów na temat chmur. 


Wyzwaniem dla Warszawy były także chmurki. Każdy miał za zadanie przekształcić je w coś zupełnie innego. Zrobiliśmy to także w klasie, wymieniając się nawzajem obłoczkami.





Dziadek Teofil-bohater książki nosił bardzo oryginalne koszule- np. w krokodyle. W Gliczarowie Górnym każdy miał za zadanie porozmawiać ze swoim dziadkiem w co lubił się bawić kiedy był mały, jakimi zabawkami się bawił. Jednym udało się porozmawiać w domu, inni zadzwonili do swych dziadków. W klasie każdy opowiedział o tym czego się dowiedział. Następnie każdy z tych informacji, jakie uzyskał od dziadka miał zaprojektować dla niego koszulę, która sprawi mu radość. Było to także zadanie po to, by uświadomić sobie, że prezent powinien być spersonalizowany, dostosowany do osoby, którą chcemy obdarować. Wszystko po to, by sprawić tej osobie radość. Bo upominek ma się podobać dziadkowi, przypominać Jego lata dzieciństwa. Oto niektóre z projektów. Także napisy na koszulach nie są bez znaczenia.


 
Oto niektóre z naszych aktywności. Oprócz nich doskonaliliśmy umiejętność czytania, samodzielnego pisania, czy też umiejętności matematyczne. Każdy poznał zabawy swoich dziadków. Wykorzystując zabawki, którymi my się bawimy- każdy miał narysować ich widok z góry. Mimo, że nie robiliśmy tego po raz pierwszy- zadanie okazało się dość trudne.  



Widok z góry zmienia perspektywę patrzenia. 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz