Realizujemy projekt eTwinning z uczniami 4 innych szkół. Razem zastanawiamy się, jak polepszyć nasz proces uczenia się. Pracujemy metodą Design for Change, co oznacza, że najpierw zidentyfikowaliśmy problemy, potem staraliśmy rozbić na elementy pierwsze i na tej podstawie wygenerować pomysły na rozwiązania. Jednak żeby cały proces był bardziej efektywny, działamy jako eksperci: my nie rozwiązujemy naszego własnego problemu (gdybyśmy umieli, moglibyśmy to zrobić i bez projektu eTwinning). Naszym problemem zajmują się Ci, którzy w tej dziedzzinie akurat radzą sobie świetnie. My z kolei zajęliśmy sie tym, co nam wychodzi najlepiej, a inni jeszcze tego nie opanowali. Dzisiaj zakończyliśmy fazę generowania pomysłów. Od jutra przechodzimy do fazy testowania prototypów rozwiązań.
grudnia 02, 2021
Projekt eTwinning "Efektywna nauka"
Najpierw uczniowie każdej klasy określili, jakie mają problemy z nauką. Drugoklasiści ze Stojadeł uznali, że nadal mają problem z hałasem na lekcjach.
empatyzacja, czyli wczucie się w rolę osób zainteresowanych i rozbicie problemu słabej współpracy na mniejsze elementy:
generowanie pomysłów na rozwiązania - dzieci pracowały w parach i wypisywały swoje propozycje na karteczkach post-it, pani Ewa wpisała to potem na tablicę Mural:
Teraz klasa, która narzeka na słabą współpracę może wybrać sobie któreś rozwiązanie (jedno lub kilka) i przetestować je.
Dzisiaj też udało nam się sprawdzić, co zaproponowała nam klasa, która świetnie radzi sobie z dyscypliną na lekcjach. Okazało się, że niektóre z zaproponowanych metod już stosujemy. Z pozostałych wybraliśmy to, co chcemy przetestować. Zaczynamy jutro.
AUTOR:
Ewa Przybysz-Gardyza
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz